کد خبر: 249470
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
بازار خودروهای دست‌ دوم در ایالات متحده

بازار خودرو یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها برای سرمایه‌گذاری طی سال‌های اخیر بوده است. در همین زمینه با مهرداد صادقی، کارشناس حوزه اقتصاد و فناوری به گفت‌وگو پرداختیم

وضعیت بازار خودرو را در مقایسه با سایر بازارها برای سرمایه‌گذاری چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بازار خودرو طی چند سال اخیر به ویژه پس از شروع ممنوعیت واردات و همچنین آغاز تحریم‌ها به یکی از بازارهای جذاب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شد. این بازار طی سال‌های اخیر به دلیل حاشیه سود بسیار بالا از بازارهایی مانند طلا و سکه هم جذاب‌تر بوده است. در سال جاری نیز این بازار تا حدودی شرایط گذشته را دنبال کرده اما به‌دلیل شرایط فروش مناسب برخی خودروسازان جذابیت برای برخی خودروها از بین رفته، در مجموع بازار خودرو همچنان جزو اولویت‌های افراد برای سرمایه‌گذاری است. چون این مساله جا افتاده که قرار نیست قیمت خودرو ارزان شود و افراد به راحتی صاحب خودرو شوند.

چرا بازار خودرو تا این حد جذاب است؟

به‌دلیل سادگی حضور در این بازار جذابیت در آن افزایش یافته، خرید خودرو برای عموم مردم بسیار راحت‌تر از خرید ارز دیجیتال وحضور در بازار آن است. چرا که حضور در بازار ارز دیجیتال نیازمند سواد و دانش بالاست. اما در حوزه خودرو صرف مطالعه چند دقیقه‌ای یا مشاوره کوتاه از افراد می‌توان متوجه شد که کدام خودرو برای سرمایه‌گذاری مناسب‌تر است. حوزه طلا هم به همین شکل است و افراد پول اضافه خود را به طلا تبدیل می‌کنند چراکه می‌دانند قیمت آن طی مدت زمان مشخص افزایش پیدا خواهد کرد. در مجموع ساده بودن خرید و فروش خودرو و قابلیت نقدشوندگی بالای آن سبب می‌شود افراد پول خود را به خودرو تبدیل کنند.

با بررسی روند بازار خودرو می‌توان پیش‌بینی کرد این بازار همچنان موردتوجه سرمایه‌گذاران باشد؟

بازار خودرو همچنان جزو اولویت‌های اصلی افراد برای سرمایه‌گذاری خواهد بود. تنها چیزی که باعث از بین رفتن جذابیت بازار خودرو می‌شود، نرخ دلار است. در مجموع قیمت خودرو تحت‌تاثیر دلار قرار دارد و باید امیدوار بود که وضعیت نرخ دلار تغییر کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =